Netwerkgids Nederland lanceert het Motorsport Business Centre

Motorsport is al sinds de vorige eeuw de ideale kraamkamer voor nieuwe innovaties, maar vooral voor zaken doen. In deze tijden is het voor veel coureurs, teams, circuits en ander organisatoren nog steeds een uitdaging om sponsoren te werven en behouden. Het vermelden van een naam op een voertuig en online media is effectief, maar vaak niet voldoende. Bedrijven verwachten echter sneller een return on investment als men sponsoring overweegt. De budgetten voor sportmarketing nemen af en de alternatieven voor bedrijven zijn legio.
 
“Netwerken tijdens motorsport evenementen en bijeenkomsten is een must. Mensen doen zaken met elkaar en niet met bedrijven. Een gesprek voeren is voor de meeste mensen geen probleem, het behalen van concrete commerciële en kennisdoelstellingen is een vak apart. Netwerken is een vak en geen bijzaak. Het Motorsport Business Centre biedt maatwerk in Netwerk Activiteiten, om bezoekers op een ludieke en waardevolle manier met elkaar te verbinden. Zo kunnen alle betrokken organisaties op korte en lange termijn van de motorsport blijven genieten” aldus Rens Tanis, oprichter van het Motorsport Business Centre en Netwerkgids Nederland.

Naast de netwerk activiteiten bieden zij een online Sponsor Showroom met een overzicht  aan sponsormogelijkheden in de motorsport. De online community op Facebook is een gratis marktplaats voor het in- en verkopen van sponsorcontracten, producten en diensten en natuurlijk het uitwisselen van ervaringen. Voor meer informatie: www.motorsportbusinesscentre.com.