Artikelen in deze editie

'Don't change it, just make it better'. Dat was het advies dat Land Rover van z'n klanten meekreeg bij de ontwikkeling van de vierde generatie Range Rover. Een auto vervangen die als beste SUV ter wereld bekend staat zonder de kernwaarden te verliezen valt niet mee. Maar Land Rover is geslaagd, is de conclusie na twee dagen intensief sturen in Marokko.

De ieuwe Range Rover: Don't change it, just make it better

Deze Rolls-Royce Phantom I rolde weliswaar uit een Engelse fabriekspoort als sobere doctor's coupé - inmiddels leidt hij een aanmerkelijk opvallender bestaan met overzeese trekjes.

Rolls-Royce Phantom I Henley roadster

Wanneer je door de heuvels van Avon het fraaie Bath nadert, zie je de torens van Bath Abbey al van verre oprijzen. Vanaf deze hoogte ziet de stad er indrukwekkend uit. De typische gele steen, die in de hele stad gebruikt is, geeft de stad een Zuid-Europees tintje. Dit mediterrane gevoel en het imago van wellness stad, maken van Bath dé plek om te ontspannen.

Bath: Stad van geschiedenis en spa's

BMW, Mercedes-Benz en Audi. Jaguar heeft er beetje genoeg van dat alleen de snelle producten uit Duitsland serieus lijken te worden genomen. Na de XKR-S geeft de XFR-S nu zijn visitekaartje af binnen het segment van de snelle sportwagens.

Jaguar XFR-S: Dag Duitsers

Je hebt een paar mogelijkheden om meer vermogen toe te voegen aan je motor. Eén daarvan: schroef er een compressor op. En dan heb je weer de keus tussen een turbo of een supercharger. Over die laatste hebben we het hier.

Supercharger

Castricum, vier uur 's middags. Dat autoliefde diep kan gaan, weten vader en zoon Peter en Jarno Roemer maar al te goed. Ze delen een voorliefde voor Engelse auto's in het algemeen en een MG F in het bijzonder. En ze vertellen er graag over.

MG F 1.8i 2001: In Bruikleen

Van de slechts vier motortypen die Aston Martin in bijna honderd jaar gebruikt heeft, is de V8 veruit de meest invloedrijke. Deze motor heeft meerdere eigenaren overleefd, was de 'naamgever'

van verschillende legendarische modellen en maakt ruim

Geschiedenis van de Aston Martin V8 - Deel 1: Birth of the British super car

Het stofferen van een klassieke auto is puur vakmanschap. Als derde generatie in een familie van autobekleders, kan Tony de Bruijn terugvallen op ruim tachtig jaar ervaring die zich in zijn bedrijf heeft verzameld. Voeg daarbij zijn passie voor klassieke auto's, en het adres voor een verse cabrioletkap of nieuw leder rond het automeubilair is snel gevonden.

Tony de Bruijn Stofferingen

De totstandkoming van de Gordon-Keeble verliep bepaald niet eenvoudig. Er was een keur aan mensen en nationaliteiten mee gemoeid, alsmede een stevig aantal schuldeisers en faillissementen. Want de Britse GT was weliswaar een plaatje van een auto, een succes wilde het maar niet worden.

Gordon-Keeble: Brits buitenbeentje

Als rechtgeaard autoliefhebber hebben we natuurlijk allemaal wel één of meer schaalmodelletjes van ons wagenpark in een vitrinekastje staan. Maar wil je een 100 procent replica van je eigen auto voor op de schouw? Dan moet je bij Maarten van Lith zijn. Die bouwt je echte auto in het klein.

Vierkante centimeter virtuoos

Nederland is sinds november een uniek automuseum rijker. In het 1.500 inwoners tellende plaatsje Vreeland, vlakbij Loodrecht, staat in een pand van stand het eerste en enige Healey Museum ter wereld. Initiatiefnemer Hans van de Kerkhof heeft ervoor gezorgd dat het erfgoed van Donald Healey behouden blijft voor het nageslacht.

Healey Home

De RV8 moest MG weer op de kaart zetten als fabrikant van spraakmakende roadsters. Het werd een stijlvol maar verlaat afscheid van de MGB. Twintig jaar na zijn introductie durven we de MGB RV8 gerust een klassieker te noemen.

MG RV8: To B or not to B

Overige edities